Depois de terem tido todos os seus pertences roubados, um mago, um guerreiro, um elfo e um anão são forçados a roubarem um centro comercial/labirinto mágico próximo para apanhar todo o equipamento necessário para a sua próxima aventura. Eles combinam entre si em primeiro mapear o labirinto inteiro, para depois encontrar a loja favorita de cada um, para depois por fim encontrar a saída. Para evitar a vigilância dos seguranças que observaram a sua chegada com desconfiança, todos os quatro irão roubar as lojas simultaneamente, e então correr para a saída. Bem, esse é o plano... mas eles conseguirão executá-lo?
Magic Maze é um jogo cooperativo em tempo real. Cada jogador pode controlar qualquer herói para fazer com que aquele herói execute uma ação muito específica, à qual os outros jogadores não têm acesso: mover para o norte, explorar uma nova área, andar de escada rolante... Tudo isso requer um alto nível de cooperação entre os jogadores para mover os heróis da maneira mais prudente possível. No entanto, só é permitido comunicação entre os jogadores por curtos períodos durante o jogo; o restante do tempo, os jogadores devem jogar sem dar qualquer pista com sons ou visual uns aos outros. Se todos os heróis conseguirem sair do centro comercial no limitado tempo disponível no jogo, cada um tendo roubado um item específico, então todos ganham.
No começo do jogo, os jogadores têm apenas três minutos para realizar ações. Espaços com ampulhetas que se encontram no caminho dão mais tempo. Se o tempo da ampulheta se esgotar completamente todos os jogadores perdem o jogo: os seus movimentos levantaram suspeitas, e os seguranças do centro comercial apanharam-vos.
Há algum tempo, o Labirinto Mágico foi roubado regularmente por aventureiros sem escrúpulos, que roubam incessantemente as mesmas quatro lojas. Que estranho! Devido a esta observação alarmante, a Administração instalou novos sistemas de segurança para dissuadir quaisquer outros atos desonestos.
A expansão Maximum Security não só traz vida ao corpo de...
The first settlers of mars are arriving soon, but the colony is not ready yet! You are the robots that are trying to build the colony before the settlers arrive. The goal in Magic Maze on Mars is to build "domes" where the settlers can live, then to guide them to their domes when they arrive. When time runs out, they are out of...
Nine new tiles expanding the maze. Some of them need the expansion "Maximum security".<br/><br/>The tiles labeled with "E" and "D" are also published in Plato magazine issue #102.<br/><br/>Tiles: A,B,C,H have no marks from the expansion. <br/>All the 9 tiles have the same back as the expansion and are...
Magic Maze: Hidden Roles presents a new challenge when your group of adventurers is trying to grab the right items and exit the maze. Turns out that one or more of you might not actually be interested in leaving. Yes, you have a traitor in your midst, someone who is trying to thwart the team from exiting — but if they get called out during the...
Cortex 3 is another member of the Cortex family of popular games. Cortex games practice logical thinking, memory, perception, but also the ability to solve tasks under time pressure. While Cortex 3 has special tactile cards in the first Cortexes, Do you know how to smell strawberries?<br/><br/>You can combine Cortex perceptual educational games together...
Spyfall é um jogo festivo diferente de qualquer outro, aquele em que você começa como um espião e tenta entender o que está a acontecer à sua volta. É muito simples! Spyfall é jogado ao longo de várias rondas, e no início de cada ronda todos os jogadores recebem cartas que mostram o mesmo local - um casino, um circo itinerante, um navio pirata, ou até...
In Camel Up: Off Season, each of the 3-5 players has their own caravan of four camels that can carry goods, with the camels being able to carry 3, 4, 5, and 6 goods. Goods come in four types — carpets, vases, dates, and (non-date) fruit — and these goods will be available at markets, with one more market in play than the number of players....
<p>The Mind is more than just a game. It's an experiment, a journey, a team experience in which you can't exchange information, yet will become one to defeat all the levels of the game.<br /><br />In more detail, the deck contains cards numbered 1-100, and during the game you try to complete 12, 10, or 8 levels of play with 2, 3, or 4 players. In a...
<p>Streaking Kittens is the second expansion for Exploding Kittens, the award-winning card game that made Kickstarter history as the most-backed project, ever.<br /><br />This expansion deck includes 15 cards, featuring 8 new types of actions and a Streaking Kitten which allows you to hold an Exploding Kitten in your hand without exploding.<br /><br...
On an uninhabited island in uncharted seas, explorers have found traces of a great civilization. Now you will lead an expedition to explore the island, find lost artifacts, and face fearsome guardians, all in a quest to learn the island's secrets.<br/><br/>Lost Ruins of Arnak combines deck-building and worker placement in a game of exploration, resource...
The Werewolves of Miller's Hollow: Characters, the third expansion for The Werewolves of Miller's Hollow, contains 24 cards with 16 new roles and new turns of events to confront werewolf specialists. For the best interests of the village, the two sisters can now be exchanged at night. An angel might appear with its own objective, or the cavalry might...