Onitama

€36.99

alarm_on Restock

RESTOCK

While we wait for the arrival of more units of this item, you can now buy and guarantee one of those units. The estimated time of arrival at our warehouse can range from 1 week to 2 months.

An order that contains at least one "Restock" item will only be sent when it is complete, because only one shipment is included.

To receive now other items that we have in stock, we recommend placing a separate order.

Publisher Arcane Wonders

Language b_english.png

Language dependence (0-4) 0. No necessary in-game text


Player Count 2

Playing Time 0 to 30 minutes

Designer Shimpei Sato

Minimum age 8

Categories Abstract Strategy, Ancient

Mechanics Grid Movement, Hand Management, Pattern Movement, Static Capture


Number of cards 16

Sleeves 70x120


Quantity

We will send you an email as soon as the article is available.

Description

Onitama é um jogo abstrato para 2 jogadores, com uma configuração de partida aleatória. num tabuleiro de 5x5, ambos os jogadores começam com cinco peões do seu lado, com o principal peão no meio. Cada jogador tem duas cartas abertas que mostram uma possível transferência para qualquer de as suas peças. Existe uma quinta carta que não pode ser utilizada por um dos jogadores. Na vez de um jogador, ele escolhe uma de as suas cartas, move uma de as suas peças de acordo com a carta escolhida, e em seguida, substitui a carta que ele usou com a quinta carta. O outro jogador, então, escolhe uma de as suas cartas, move-se em conformidade, e troca essa carta com esta quinta carta - que é, claro, a carta usada pelo primeiro jogador. Mover-se para um dos peões do oponente remove o peão do jogo. Roubar o peão principal do oponente, ou seja, mover o seu peão principal para o espaço que estiver o peão principal do seu oponente, você ganha o jogo.

Link BGG

Related products